Publicaciones en las que colabora con Maria Teresa Garcia Merino (54)

2018

  1. Los experimentos en la investigación de estrategia: una mirada múltiple

    Estudios Gerenciales: Journal of Management and Economics for Iberoamerica, Vol. 34, Núm. 147, pp. 229-237

  2. Motivational focus of international entrepreneurs in Spain: From early explorers to straggler exploiters

    Canadian Journal of Administrative Sciences, Vol. 35, Núm. 3, pp. 444-456

2014

  1. Prensa digital, recurso de aprendizaje para el estudiante de ADE

    II Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa: INNOVAGOGÍA 2014

2013

  1. Artes y psicología en las metodologías de aprendizaje universitario en dirección de empresas

    Revista de ciencias sociales, Vol. 19, Núm. 3, pp. 433-445

  2. Cómo responder a entornos turbulentos: opciones y efectos de la capacidad dinámica de desarrollo de nuevos productos

    Economía industrial, Núm. 388, pp. 103-110

  3. Investors’ cognitive profile and herding

    Risk Management and Corporate Governance (Taylor and Francis), pp. 166-193

2012

  1. El desarrollo de nuevos productos a la luz y a la sombra de las capacidades dinámicas

    Cuadernos de Administracion, Vol. 25, Núm. 45, pp. 113-135

  2. Individual perception of different stimuli: Implications for managers

    International Journal of Business Science and Applied Management, Vol. 7, Núm. 1

  3. Information interests and exporting: The Spanish natural stone industry

    Journal of Management and Organization, Vol. 18, Núm. 6, pp. 845-857

2011

  1. Benchmarking in learning experiences in management: the conductor

    2011 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI)

  2. Business motivation and informational needs in internationalization

    Journal of International Entrepreneurship, Vol. 9, Núm. 3, pp. 195-212

  3. Herding, information uncertainty and investors' cognitive profile

    Qualitative Research in Financial Markets, Vol. 3, Núm. 1, pp. 7-33

  4. Impact of business management students' cognitive profile on new teaching-learning tools

    INTED2011: 5TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE

  5. Introduction

    Managerial Cognition and Strategic Management: Rethinking Internationalization Strategies

  6. La motivación de los empresarios en la internacionalización de las empresas de piedra natural

    Actas del 12.º Congreso de Economía de Castilla y León

  7. La percepción directiva: influencia del perfil cognitivo y de factores contextuales

    Cuadernos de economía y dirección de la empresa, Vol. 14, Núm. 2, pp. 67-77

  8. Managerial cognition and strategic management: Rethinking internationalization strategies

    Nova Science Publishers, Inc., pp. 1-231