Marta
Molina González
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Granada (79)
2024
-
Correction to: Meanings Attributed to Letters in Functional Contexts by Primary School Students (International Journal of Science and Mathematics Education, (2020), 18, 7, (1271-1291), 10.1007/s10763-019-10012-5)
International Journal of Science and Mathematics Education
-
Generalization strategies and representations used by final-year elementary school students
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 55, Núm. 1, pp. 23-43
-
Generalization: strategies and representations used by sixth to eighth graders in a functional context
Mathematics Education Research Journal, Vol. 36, Núm. 3, pp. 519-545
2023
-
Caracterización de tareas de inecuaciones propuestas en textos escolares de Educación Primaria
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 427-434
-
Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173
2022
-
A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Difficulties in semantically congruent translation of verbally and symbolically represented algebraic statements
Educational Studies in Mathematics, Vol. 109, Núm. 3, pp. 593-609
-
Interacting with Indeterminate Quantities through Arithmetic Word Problems: Tasks to Promote Algebraic Thinking at Elementary School
Mathematics, Vol. 10, Núm. 13
2021
-
Análisis Secuencial en la Resolución de Problemas mediante el Procesode Modelización Matemática
Memorias del Congreso Internacional de Investigación Academia Journals Morelia 2021
-
Fourth-graders’ justifications in early algebra tasks involving a functional relationship
Educational Studies in Mathematics, Vol. 107, Núm. 2, pp. 359-382
-
Representación de la generalización por estudiantes de primaria y secundaria (11-13 años) en una tarea funcional
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
Tendencias de Actitudes de Estudiantes de Ingeniería hacia el Uso de la Tecnología en la Resolución de Problemas mediante Modelación Matemática
Memorias del Congreso Internacional de Investigación Academia Journals Puebla 2021
-
Third grade students’ use of relational thinking
Mathematics, Vol. 9, Núm. 2, pp. 1-15
2020
-
Meanings Attributed to Letters in Functional Contexts by Primary School Students
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 18, Núm. 7, pp. 1271-1291
-
Modos de dar sentido a una relación funcional por estudiantes de cuarto de primaria
Libro de Abstracts 8th International Congress of Educational Sciences and Development
-
Una carrera investigadora contada a través de proyectos I+D
Investigación en educación matemática: homenaje a Enrique Castro (Octaedro), pp. 17-32
2019
-
Representaciones de la generalización de una relación funcional y el vínculo con la mediación del entrevistador
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 42, Núm. 3, pp. 591-614
2018
-
Ejemplos y definiciones de ecuaciones: una ventana hacia el conocimiento conceptual de estudiantes de secundaria
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 12, Núm. 3, pp. 147-172
-
First Encounter with Variables by First and Third Grade Spanish Students
TEACHING AND LEARNING ALGEBRAIC THINKING WITH 5- TO 12-YEAR-OLDS: THE GLOBAL EVOLUTION OF AN EMERGING FIELD OF RESEARCH AND PRACTICE (SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG), pp. 261-280
-
Generalization with fourth grade students under the functional approach
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXII